Lezersbrieven die de pers niet halen!

Schokt een tekst u? Werd uw brief niet gepubliceerd? Hier kunt u hem wel aan een breed publiek laten lezen, ongecensureerd.

2006-12-29 Kerstessay. Ik denk, dus ik zeg (3)

Posted by lezersbrieven op 2006-12-29

Reactie op Kerstessay. Ik denk,dus ik zeg (3) in De Standaard van 28 december 2006

Paul Beliën van het Vlaams Belang verdient inderdaad een flink pak voor de broek over wat hij heeft uitgevreten met betrekking tot de moord op Joe Van Holsbeeck. Dergelijke baarlijke nonsens typeert het VB. Ik ben het dan ook eens met Professor Stouthuysen wanneer hij stelt dat het recht in eigen handen nemen de ultieme grens vormt van toelaatbaarheid.
Zoals ik ook juich wanneer hij zegt dat kwetsen om te kwetsen een brug te ver is.
Wanneer de auteur echter stelt dat we het bij de organisatie van de publieke vrijheid te veel over de inhoud hebben, en te weinig over de vorm, dan steiger ik.
Ik meen dat er meestal te weinig inhoud is, dat alles te bondig en te snel is geformuleerd, zonder enige diepgang. Maar wat ik het meest storend vind,is dat ook deze academicus het bezoek aan
de Dossin kazerne of het bekijken van Schindlers List ontraadt. Precies om meer inhoud te geven aan een correct geformuleerd argument, zijn dergelijke initiatieven van levensbelang. Een bezoek aan Auschwitz of het bekijken van “Shoah” van Claude Lanzmann kan ook nooit kwaad. Want dat is precies het drama van vandaag: er wordt te weinig kennis overgedragen. Op de duur krijg je een generatie van pientere analfabeten.”Hitler.Connais pas.”

H.L.

Geef een reactie

 
